נתניהו לח"כים מבל"ד וחד"ש: "נפלתם על השכל?"

    אבל אי אפשר להתווכח עם זה שבמשך שנה אני הייתי שר החוץ לבקשתו של אביגדור ליברמן וזה נעשה בתמיכתם של יאיר לפיד וציפי לבני שהיו שותפים לממשלה. אני מוכן לקבל ביקורת בונה אבל לא מקבל את הצביעות שלכם שזועקת לשמים
    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו לח"כים מבל"ד וחד"ש: "נפלתם על השכל?"

    רוה"מ לחברי האופוזיציה: "אני מוכן לקבל ביקורת בונה אבל לא מקבל את הצביעות שלכם שזועקת לשמים" ● יו"ר האופוזיציה: אזרחי ישראל צמאים לפתרון. לשמוע מה כן, לא רק מה לא

    צילום: עמוס בן גרשום לע''מ
    אבל אי אפשר להתווכח עם זה שבמשך שנה אני הייתי שר החוץ לבקשתו של אביגדור ליברמן וזה נעשה בתמיכתם של יאיר לפיד וציפי לבני שהיו שותפים לממשלה. אני מוכן לקבל ביקורת בונה אבל לא מקבל את הצביעות שלכם שזועקת לשמים
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה דיון "הנסיגה המתמשכת במעמדה הבינלאומי של ישראל מסכנת את הביטחון הלאומי", בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטענות חברי האופוזיציה ואמר: "אותי מפליא לשמוע את הטענות על פירוק משרד החוץ מאלה שהיו שותפים מרכזיים בממשלות הקודמות בראשותי, ואז לא פציתם פה על המצב שהיה זהה לחלוטין כמו המצב היום. שום דבר לא השתנה, בזמן שאתם הייתם בממשלות הללו לא שמעתי מיכם אפילו הבהרה על הפיצול הזה, להפך, תמכתם וביקשתם חלקים מיזה. ציפי לבני  דרשה שהמשא ומתן עם הפלשתינים יהיה נפרד. הדבר היחיד שהשתנה הוא זה שאתם באופוזיציה.

    "אתם אומרים שלפחות אז היה שר חוץ במשרה מלאה, אפשר להתווכח על זה, אבל אי אפשר להתווכח עם זה שבמשך שנה אני הייתי שר החוץ לבקשתו של אביגדור ליברמן וזה נעשה בתמיכתם של יאיר לפיד וציפי לבני שהיו שותפים לממשלה. אני מוכן לקבל ביקורת בונה אבל לא מקבל את הצביעות שלכם שזועקת לשמים.

    "משרד החוץ פועל באינטנסיביות גדולה שלא הייתה בעבר. אנחנו מקיימים קשרים דיפלומטים עם 161 מדינות, דבר שלא היה מעולם. ואין זה אומר שאיננו מקיימים יחסים אחרים עם עשרות מדינות נוספות.  אני יכול לספור על 10 אצבעות את המדינות שאינם מקיימות יחסים עם ישראל. מי שמבודד זה לא ישראל אלא המדינות שאין להם קשרים עם ישראל.

    "חלק מהתופעות שהועלו כאן זה סיפור חדש וחלק סיפור ישן, שאני עסקתי בו כבר לפני 30 שנה באו"ם, ועל זה אמר בן גוריון או"ם שמום. מה שחדש זה הצמיחה המדהימה במספר המדינות שמבקשות להדק את הקשרים איתנו. מעצמות עולמיות. הסיבה לכך היא שמדינות רבות חוששות מהאסלם הקיצוני שמאיים עליהן. הם יודעות שיש לנו מודיעין, ניסיון מבצעי, מעריכות את גופי הביטחון שלנו ורוצות להיעזר ביכולות שלנו. מדינות רבות מבינות שאלמלא המשענת של מדינת ישראל החלק הזה של המזרח התיכון היה קורס מזמן ואז האזור כולו. אנחנו אמנם מגנים קודם כל על עצמנו אבל באותה עת מגנים על התפשטות הטרור שמאיים על כל העולם.

    "הסיבה השנייה לכך שמדינות מהדקות את הקשרים איתנו היא שישראל היא מעוז של חדשנות וקדמה בטכנולוגיה בסייבר באנרגיה ברפואה במים בחקלאות ובתחומים רבים אחרים.

    "אני לא מבקש לייפות את המציאות, יש גורמים בעולם שנגועים באובססיה אנטי ישראלית, הדוגמה המובהקת ביותר זה מועצת זכויות האדם של האו"ם, ש60% מההחלטות שלה מופנות לישראל, וגורמים אנטישמים באירופה שחוברים לאסלם הקיצוני.לא מדובר בביקורת עניינית אלא בניסיון מרושע לשלול את עצם זכותנו להתקיים כאן.

    "אני מצפה מחברי האופוזיציה שיודעים את האמת, שתתייצבו איתנו לצד האמת. כשאתם נוהגים כך אני מעריך את זה. זה מה שדרשתי מעצמי כשהייתי באופוזיציה.

    "זה שמדינות ערביות החליטו להכריז על חיזבאללה כארגון טרור זו התפתחות מדהימה אבל מה שלא פחות מדהים זה ששתי מפלגות בכנסת גינו אותם. אתם אזרחי המדינה וחיים בתוך המדינה. נפלתם על השכל? יש שינויים גדולים בעולם הערבי, גם אם הם לא הגיעו לחלקים מהכנסת. המדינות הללו מבינות שישראל איננה האויבת שלהם אלא ניצבת לצידם במאבק שלהם מול איראן ודאע"ש. אני מקווה שהקשרים הללו גם יסייעו לקידום היחסים עם הפלשתינים.

    יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג אמר: "מה שבאמת חשוב הוא שלישראל תהיה מדיניות אמיתית. מדיניות שמחזירה לנו את הביטחון. מדיניות שנותנת אופק מדיני. מדיניות שאפשר להסביר אותה בעולם. מדיניות שיכולה להוריד מאיתנו את הלחץ, הבידוד הבינלאומי והחרמות. מדיניות שתיתן מכת מוות לbds. לא רק תוריד פוסטרים בלונדון – היא תחסל את הbds לחלוטין. מדיניות שתיתן לנו תקווה. זאת המדיניות שמציעה תוכנית ההפרדה של המחנה הציוני.

    "כשהצגתי את התוכנית קמו לה מתנגדים. תקפו אותי מבית ותקפו אותי מבחוץ. כולל אתה, מר נתניהו. לקחת את המשפט הראשון של התוכנית שאומר שאי אפשר עכשיו, בזמן הזה, בשיא האינתיפאדה, להגיע להסכם עם הפלסטינים. אבל התעלמת מהמשך התוכנית. כמו תמיד, אתה אוהב לומר רק מה לא. אבל המשך התוכנית אומר מה כן. ואזרחי ישראל צמאים לפיתרון. לשמוע מה כן, לא רק מה לא.

    "נלחמתי כדי להעביר את התוכנית ואני ממשיך לעבור מבית לבית וממשיך להילחם כדי לקדם אותה וליישם אותה בכל רחבי הארץ. כי מנהיגות היא קודם כל להילחם על מה שאתה מאמין שהוא טוב לעתידה של מדינת ישראל. לא רק ביחסי החוץ, אלא בבטחון, בכלכלה, בבריאות ובחינוך וברווחה.

    "את זה אפשר להסביר לעולם. עם זה אפשר לשפר את תדמיתה של ישראל בעולם. עם זה אפשר להוריד את הלחץ, הבידוד והחרמות מעל ישראל. כי העולם יראה שזאת לא אחיזת עיניים ולא דיבורים חלולים. העולם יראה שלישראל סוף סוף יש מדיניות. שישראל נוקטת יוזמה לסיום הסכסוך תוך שמירה על בטחון אזרחיה. עם זה ניתן מכת מוות bds ולא רק נוריד לו כמה פוסטרים. זאת התוכנית של המחנה הציוני להגיע לתהליך מדיני.

    "אנחנו נלחמים על זה כי אין לישראל ברירה אחרת. זאת התכנית היחידה שתשמור עלינו כמדינה יהודית ודמוקרטית.

    בפתח הדיון אמר ח"כ יאיר לפיד שיזם את הדיון: כל הבריתות שלנו, נפגעו בשנים האחרונות פגיעה קשה. אין חזית שבה זה לא מורגש. מול הפגיעה הזו ממשלת ישראל אומרת לנו שני דברים שסותרים לגמרי אחד את השני. שאין בהם אפילו הגיון פנימי. הדבר הראשון שאומרת לנו הממשלה, הוא ש"כולם אנטישמים". כולם תמיד שנאו יהודים, שונאים יהודים וישנאו יהודים, ולפיכך אין בעצם מה לעשות בעניין מלבד שאנחנו צריכים כמובן להתלכד מאחוריה כדי לעמוד למול כל הרשע הזה. הטענה השנייה היא הפוכה, היא אומרת, "על מה אתם מדברים? אין בכלל פגיעה ביחסי החוץ שלנו, המצב מעולם לא היה טוב יותר. זה לא נכון, וזה לא נכון.

    אני לא מדבר עכשיו על מדיניות אדוני ראש הממשלה, אני מדבר על תפקוד. אני מדבר על זרוע של הביטחון הלאומי שנתקעה. בתקופה של הידרדרות חמורה משרד החוץ חולק בין 6 שרים, שאיש מהם אינו יודע מה השני עושה. מערך ההסברה מחולק בין 5 משרדים, שאיש אינו מבין מה השני עושה.

    בטחון לאומי מבוסס על שלושה דברים: על איכותו של החייל הישראלי, על הבריתות האיסטרטגיות שלנו, ועל היתרון האיכותי שלנו. יש פה הפקרה מתמשכת. מדינת ישראל זקוקה לשר חוץ במשרה מלאה. אדוני ראש הממשלה, אי אפשר שבגלל שיקולים פוליטיים קטנים לא יהיה למדינת ישראל שר חוץ. אני מצהיר פה שלמרות שאני באופוזיציה אתמוך בכל מי שתבחר, מי שאתה רוצה, תבחר מי הכי טוב לתפקיד ותמנה אותו.

    אנחנו צריכים מדיניות. איזושהי מדיניות. מדיניות שלא מיועדת רק כדי למצוא חן בעיני חברי מרכז ופעילים, או לשפר עמדות מול השותפים הקואליציוניים. מדיניות שתחזיר לתקנם את היחסים המיוחדים עם ארה"ב והעולם, שתחזיר לנו את הגאווה הלאומית, שתחזיר אותנו למקום הראוי לנו במשפחת העמים, שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני לא מבין איך נותנים להם להיבחר לכנסת